fredag 30. september 2011

Fridag :)


God morgen :)
Til i dag er total vektnedgang 11,5 kilo. Har hatt en uke uten så mye nedgang, men det er helt greit (nesten). hehe.. er jo utålmodig, men vet platåer kommer.

Vi tok bilder i går, men jeg synes ikke det var noen særlig endring, så det er bedre å vente til neste ukes bilder med å legge ut tenker jeg.

Det var en smart og deilig avgjørelse å være så åpen om operasjonen som jeg har vært. Jeg får massevis av positive tilbakemeldinger og det er mange som skryter av meg og støtter meg. Det varmer veldig! Tusen takk alle dere gode! I går ringte min far, og han også var full av god-ord etter å ha lest bloggen. Det er godt å føle de positive tilbakemeldingene på kroppen :) Heldige meg!! <3

I dag har jeg studiedag fra praksisplassen. Den skal brukes til å rydde litt i huset siden det kommer en god venninne av meg og datteren på middag. Videre har jeg tenkt å lage en matplan fra når jeg skal begynne på moset mat fra tirsdag av. Kan være godt å ha en plan å følge, så det ikke blir noen lite gjennomtenkte  "impulshandlinger" i matveien. Videre skal jeg på senteret å kjøpe Vata-te i dag.. er jo søren meg helt avhengig... hehe ;) Jajja, det kunne vært verre.

I går kveld var jeg skikkelig godtesyk, men en kopp te og litt positive tanker fikset det ;) Prøver å jobbe med å koble tanken om det positive som venter etter vektnedgangen opp mot godtesyke, har-lyst-på tanker og de fysiske reaksjonene jeg har i den sammenheng. Altså forteller meg selv hver gang jeg har lyst på noe, at denne følelsen jeg har no hjelper meg på veien til å bli tynnere og få et lettere liv. Så i stedenfor å tenke "å jag har så lyst på..., jeg vil ha..., stakkars meg som ikke kan få... - så tenker jeg "jess, denne følelsen minner meg om at jeg er på vei til å bli et tynnere menneske, med bedre helse som er i god form"! Det hjelper faktisk veldig. Så når følelsen og tankene kommer, smiler jeg litt og gleder meg over at jeg blir tynnere og tynnere bare jeg tillater følelsen og tankene å komme uten å handle etter dem! ;)

Ønsker alle en fantastisk dag og en deilig helg :)

6 kommentarer:

  1. Hei, nå er jeg også ferdig med det "skumle", og er kommet hjem. Syns jeg går å drikker og slurper hele dagen, men det er helt OK! Vet jo at det bare er for en lien periode. Har så vanvittig lyst på fiskeboller i hvitsaus, så det tror jeg blir den først mosa-mat-retten her i huset. Totalt har jeg gått ned 9,7 kg siden jeg startet med flyt-periode 12.september. Er fornøyd med det, og vet at de skal aldri på igjen.
    Flott å følge med deg, og det er jo superbra at du har kommet deg ut i praksis allerede, og at du er så flink med turgåing. Strålende! Ha en skikkelig super helg.

    SvarSlett
  2. Så flott å høre at alt gikk bra! Og fin innstilling du har. Jeg og tenker ofte at de skal aldri mer på de kiloene som forsvinner no.
    Du har jo rast ned - fantastisk!! Gratulerer til deg og god helg tilbake :)

    SvarSlett
  3. Eg e heilt imponert og veldig stolt av deg Inger!!!
    Den innstillingskanalen som du har stilt deg selv inn på nå, må du ikke forandre. Vil jo tro at du absolutt er over det verste no?
    Og dette søtbehovet og kosebehovet, sier jo de lærde at forsvinner av seg selv etter en stund?


    SÅ kjekt å følge deg og storgleder meg til å se bilder igjen om en stund.

    God klem fra meg til deg:)

    SvarSlett
  4. Tusen tusen takk Anne :)
    Ja, det verste er absolutt over, og jeg gleder meg til sunn god mat om en ukes tid! Savner lite av den chipsen jeg alltid har vært skikkelig avhengig av, og det gleder meg stort!! <3

    SvarSlett
  5. Du er tøffing! Og det er bra når det blåser på toppene!

    SvarSlett
  6. Takk Christine :) Love you!

    SvarSlett