søndag 2. oktober 2011

- 12 kilo

Hei alle sammen :)

Da er jeg kommet til - 12 kilo og - 6 kilo siden operasjon. Det føles deilig! Har også passert en nedgang på 25% av overvekten :) Det nærmer seg også slutten på den flytende perioden og det er jeg kjempeglad for :)

I går gikk jeg med familien og min søster på Dronningen, et fjell med turvei like bak huset vårt. Det var deilig. Både å mestre å komme meg opp der før 3 uker er gått siden operasjon, og også å få bevegd seg og svettet litt :) Vi hadde med litt niste og koste oss på toppen.

Jeg og mannen har meldte oss inn i badmingtonklubb no, og håper på å starte opp der i løpet av uken! :) Må nok begynne rolig, men ser for meg det blir god trim. Målet er to treninger der pr. uke.

I dag har jeg bakt knekkebrød, som jeg så gjerne skulle spist jeg og. Må vel vente en ukes tid til før jeg så smått begynner på den type mat. Gleder meg noe helt sykt til å spise knekkebrød med brunost!!!!

Har begynt å bestille inn diverse varer jeg ønsker å benytte når jeg skal over på vanlig kost. Blant annet så ønsker jeg å bruke mest mulig glutenfrie og hvetefrie produkter. Derfor har jeg begynt å sette meg inn i baking og matlaging av den type mat :) Blir omstilling, men jeg har jo kuttet kraftig ned på hvete fra før, pga at det forverre min kroniske myalgi og fibromyalgi. Apropo dette, har ikke vært så bra i kroppen min på mange år som jeg er no etter operasjonen. Det sier meg at mat forverrer tilstanden, og på meg drastisk! Derfor har jeg bestemt meg for at jeg skal ta endel utprøvings- og testperioder når jeg snart begynner på vanlig mat. Kommer nok til å skrive mer om dette emnet etterhvert!

Ha en strålende søndag!


2 kommentarer:

  1. 12 kilo?
    På lille deg.. Det må jo kjennes alldeles nydelig ut..Det er som å ta bort 24 pakker med margarin du har bært rundt om på kroppen din det..
    Er så imponert over gutsen din Inger.
    Eg e sikker på at du kommer til å bli en skikkelig treningsfreak med tiden.Sann mine ord..... ;)

    STOOOOR klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  2. Hehe, ja det kjennes kjempedeilig!
    Hmm, treningsfreak.. vi får se, hehe ;)
    Stor klem

    SvarSlett