søndag 4. september 2011

Første blogg - innlegg :)

Ja, så kaster jeg meg på blogg-karusellen jeg og. Fant ut at anledningen var perfekt, siden det er kun 9 dager igjen til jeg skal ha slankeoperasjon, og jeg ønsker å blogge i den forbindelse. Er både spent og glad - og kan ikke vente på dagen - den 13 september skjer det.
Jeg har stått i kø for operasjon siden søknaden ble sendt 07.07.2010. Fikk brev i september 2010 om at jeg var godkjent og oppfylte kravene for å få dekket slankeoperasjon; altså hadde jeg BMI over 40, da jeg søkte.
Det har vært et langt år å vente, men no er det plutselig rett rundt hjørnet.
Min vekt-historikk er kort forklart jojo-aktig, men har de siste årene vært tyngre enn noen sinne. Vekten min kommer jeg nok tilbake til når jeg "tør". Det meste av slankekurer har vært prøvd, og for hver gang jeg har gått ned 10-20 kilo, har de kommet på igjen + noen ekstra. Formen min etter to år på skolebenken var ganske laber frem til juli, hvor mannen min klarte få meg igang med å trimme litt. Med trim mener jeg gange - turer. Vi går hver dag (med noen unntak) ca 40-60 minutter, og det er utrolig hva den daglige turen har gjort for formen min.
Røykeslutt har jeg også vært igjennom - to ganger siste månedene faktisk. hehe... Sluttet først den 17. april, som et ledd i forberedelsene til slankeoperasjonen. Så begynte jeg så smått å røyke igjen i juli - etter at motivasjonen dalte kraftig da jeg skjønte det ble flere måneders venting på operasjonen. Sluttet igjen for en uke siden og det går egentlig veldig bra :)
For en uke siden ja... har vært litt pågående og kontaktet Voss sykehus for fremdrift. Begynte selv å slanke meg i juli, samtidig som vi begynte å trimme, og har gått ned vel 5 kilo på egen hånd. Tok kontakt med Voss og forklarte dem at jeg var skikkelig motivert, hadde gått ned litt (noe man MÅ før operasjon), og heldig som jeg var, hadde noen avbestilt operasjonen samme dag jeg ringte, og den timen fikk jeg! - Så jeg har bare hatt 2 1/2 uke fra jeg fikk dato til operasjon!
For tiden er det lavkalori "knekkebrød-kur", med ca 1000 kcal dagen. Det går over all forventning, og jeg gleder meg veldig til operasjon og starten på et lettere liv!

2 kommentarer: