torsdag 22. september 2011

Lapsskaus-suppe NAMMM

Jeg er etterhvert skikkelig lei supper og smoothie... og da mener jeg skikkelig lei. Det har jo blitt mange posesupper, og det r begrenset hvor festlig det er dag ut og dag inn.

I går laget jeg hjemmelaget lapskaus-suppe! Det var sinnsykt godt!

Enkel hverdags- lappskaus:

1 kålrot
5 gulrøtter
5 poteter
2 stangsellerier
4 vårløk
litt kinakål
1 terning kjøttbuljong, vann
800 gram røkt kylling/ kalkun pølse



Koke alt sammen utenom pølsen, som trekkes i de siste 10 minuttene. Hadde litt rikelig med vann, siden jeg skulle blande suppe til meg...

Dermed er maten servert til resten av familien, og så er det meg:
1 øse med lapskaus og så ekstra av kun suppen (søet),
- rett i moseren med alt sammen, og suppe ble det på et blunk!


Beste suppen jeg har smakt. Kanongod! Har spist både til lunsj og middag i dag, og skal gjøre det samme i morgen ;)

I helgen blir det sikkert kjøttdeig og spaghetti-suppe :p hehe, har en liten plan om det ;)


1 kommentar:

  1. Å, du skriver så levende og herlig Inger!
    Det er så kjekt å følge deg og du er en skikkelig tøffing altså!

    Jeg har også vært innom din datter i dag.
    Dne lille, store, sterke kvinnen- HUN ligner sin mor!

    God stå PÅ klem fra meg til deg Inger:)

    SvarSlett