lørdag 15. oktober 2011

Noen spesielle....

Dette innlegget skal dedikeres til noen spesielle, flotte og fantastiske mennesker som også skriver blogg, og som jeg beundrer høyt!

Først vil jeg fortelle om min kjære datter Kristina. Hun har nylig begynt å blogge, og hennes hovedtema er allergi og astma, som hun selv er sterkt plaget av. Ved siden av skriver hun også litt om skoleprosjekter hun holder på med på Interiør og Utstillingsdesign linjen. Kristina kjemper mot allergi i ekstremt omfang. Hun tåler omtrent ingen ting. Likevel er hun en strålende fantastisk jente, med et hav av pågangsmot og en ukuelig vilje til å være selvstendig og hun klare det hun vil her i livet. Kristina har, tross knappe 20 år, møtt mye motgang og vært gjennom stor sorg. Likevel er hun sterk, klok, optimistisk, snill og hjelpsom. Jeg er ufattlig stolt av jenten min, og ser veldig opp til henne! Og, jeg lærer noe nytt av henne hver gang jeg kikker innom bloggen hennes:
http://kristina-ommeg.blogspot.com/
Håper du tar turen innom :)

Jeg er så heldig å ha to fantastiske søstre, som jeg begge ser veldig opp til.
Christine, en jernkvinne av dimensjoner, blogger om hvordan livet er etter hun la om livsstilen. Hun følger lavkarbo kosthold og trimmer mer enn de fleste jeg kjenner. Turdronningen, tror jeg beskriver henne på det området! Christine lager masse snadder mat, som hun legger ut oppskrifter og bilder av. Ta turen innom å la deg friste:
http://romlingarne.blogspot.com/

Jannicke, min andre søster, er en av de mest standhaftige mennesker jeg kjenner. Hun og samboeren har lagt om livsstilen og følger kostholdet basert på "Kjernesunn familie"; et liv uten sukker, lactose og gluten! De er antagelig de sunneste menneskene jeg kjenner. De står opp kl 05 om morgenen, og går enten tur eller går på trening før jobb. De drikker hjemmelaget hypersunn juice og smothie hver dag, og spiser rene produkter, stort sett økologisk og veldig sunt hver dag! Til tross for alt dette, er humøret helt sinnsykt bra, og vi deler mye latter og løye sammen! Besøk de her:
http://kjernesunne.blogspot.com/

Til slutt må jeg få skryte litt av en god kollega og venn: "Anne på landet" er en tryllekunstner med interiør, dekorasjoner, sying / håndarbeid og baking, og sikker mye mer. Som kollega har jeg vært heldig å fått smake på endel av hennes bakverk, og jeg skal snart melde meg på kurs hos henne for å lære meg å sy! I tillegg er Anne et ganske så spesielt menneske. Hun er varm og kjærlig, men likevel sterk som en klippe. Hun har mye omsorg for andre, er empatisk, ærlig og oppriktig og har mange gode råd å komme med. Kan også skylde på Anne at jeg i dag er i praksis i barnevernet. Hun sa til meg for et års tid siden at: Du Inger, du MÅ bare begynne å jobbe i barnevernet, for barnevernet trenger sånne som deg! Jeg avviste det blankt, men se hva som skjedde! Jeg valgte barnevernet som praksis for å se om det er noe for meg senere ;) Kikk innom siden hennes og la deg inspirere:
http://annematre.blogspot.com/

Ha en fin helg!
Stor klem fra Inger

4 kommentarer:

  1. OJ, nå ble jeg helt rørt! Tusen takk for fine ord.
    Du er jo den som har tatt størst steg her i livet:) Så hvem som er tøffingen, jernkvinnen eller den modigste kan jo alltids diskuteres:)
    Sier meg helt enig med deg angående Kristina! Superduper jente!

    SvarSlett
  2. Du er et fantastisk menneske Inger som er så uselvisk og skriver så vakre ord om så mange flotte mennesker - det bekrefter bare at den plassen du har i våre hjerter er så fortjent!! Vi er superglad i deg. Og vi er ofte inne på de nevnte spesielle sine sider og vil anbefale alle å besøke bloggene deres - der finner man mye inspirasjon!!

    SvarSlett
  3. Når natten nå faller på, vil jeg bare gi deg dagens siste ord før søvnen fører meg inn i nattens drømmer.
    Det sies at det er i motbakker det går oppover. Vel, jeg kunne aldri tilbakelagt disse motbakkene med noen andre enn deg.
    Det sies også at det er etter regn at fuglene synger. - Jeg har aldri hørt en slik vakker fuglesang som den jeg hører når du er med meg.
    Jeg kryper nå inn i varmen for å sove godt i natt, og jeg vil med dette la deg vite at den beste varmen er den som finner sted i mitt hjerte hvor du sitter fast.
    God natt, min skatt, min glede, mitt liv.
    Jeg elsker deg over alt på denne jord.

    SvarSlett
  4. Jeg er heldig jeg!!! <3 Love

    SvarSlett