søndag 30. oktober 2011

Nydelige sjokolade småkaker

Laget i kveld noen helt fantastiske småkaker med sjokoladebiter i. Glutenfrie selvsagt, og lavkarbo. En veldig lett, rask og enkel oppskrift:

ca 25 småkaker


4 dl mandelmel
3 dl glutenfrie havregryn
1 ss sukrin
1/2 ts salt
1 ts bakepulver
- blandes i en bolle

3 egg, piskes
ca 3 ts akasiehonning
ca 2 ts sirup
ca 6 ss olje (jeg bruker Udo`s choice optimale oljeblanding)

Rør sammen det våte, bland det i det tørre.

Kutt opp en sjokolade (70-86% kakao - raw sjokolade). I dag brukte jeg Freia sin Premium kakao appelsin. Passet perfekt! Neste gang vil jeg prøve med raw kakao nibs.
Bland inn sjokoladebitene.

Det blir en litt tykk, litt klissete deig. Bruk to spiseskjeer og legg på 2 brett, kledd med bakepapir. Stekes i 18-20 minutter, på 175 grader. Jeg byttet plass på brettene midtveis. Avkjøles på bakepapir i ca 20-30 min.

Smakte reint snop!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar