torsdag 15. desember 2011

3 mnd kontroll og 50% av overvekten borte!!

Hei godtfolk!

Jeg var på 3 måneders kontroll på tirsdag på Voss. Turen gikk ikke helt upåaktet hen, for bilen kubbet på vei til Voss, 20 min fra Bergen sentrum! Men heldigvis, jeg er jo velsignet med en fantastisk mann og en fantastisk far, som begge rykket ut på få minutter. Jeg kjørte videre i min far sin bil, mens mannen fikk parkert min kubbede bil litt bedre, samt kjørt min far hjem igjen.

Vel fremme på Voss, bare 12 minutter for sen, var det rett inn til sykepleier. Vekt, samtale, måling og prøvesvar stod på programmet. Vekten viste denne dagen at jeg har gått ned 50% av overvekten, og veier nå 85,6 kilo!! Det er jeg veldig fornøyd med!!

Etter sykepleieren skulle jeg inn til ernæringsfysiologen. Der diskuterte vi matinntak og drikkemengde. Matinntaket er bra, drikkeinntaket er elendig, og jeg må begynne med vitamin D i tillegg til det jeg går på av vitaminer fra før. Men, alt i alt, god tilbakemelding.

Etterpå var det felles lunsj, arrangert av fysioterapeut. Knekkebrød, kokte egg, skinke og kaffe falt virkelig i smak. Diskusjon rundt fysisk aktivitet og litt tips og råd fikk jeg med meg tilbake.

Alt i alt, veldig fornøyd med den dagen og 3 mnd kontrollen!!


1 kommentar:

  1. Og jeg titter innom i dag, bare for å ønske en av de tøffeste kvinnene jeg kjenner - ET suverent, godt nytt år!
    DU fortjener kun det aller beste Inger og jeg gleder meg over hvert gram du tar bort og hver positive energi du tar inn!
    Stå på, jeg gleder meg til å følge din ferd videre til det livet du ønsker deg.

    Den største klemmen fra Anne på landet :o)

    SvarSlett